Problém s dopravou a zejména s parkováním rezidentů řeší každé město nebo městská část, která na svém území má převažující zástavbu bytových domů vystavěných v druhé polovině 20. století. Ulice a parkovací plochy nejsou dimenzované na počet automobilů, které by na nich chtěly parkovat a počet vozidel vlastněných obyvateli měst neklesá.
Jedním z možných řešení jsou parkovací domy, tedy prostor, který je primárně určen pro parkování automobilů a který má za účel vytáhnout auta z ulic do místa, kde nezabírají veřejný prostor.
Nicméně toto řešení nefunguje vždy tak, jak bylo zamýšleno a z průzkumů po postavení parkovacích domů na okrajích sídlišť vyplývá, že obyvatelé těchto prostor nevyužívají. Nejčastějšími důvody jsou kombinace dlouhé docházkové vzdálenosti, nutnosti plateb za parkování v domech oproti stání zdarma na ulicích a stále ještě relativní nepřeplněnosti míst, kam se auto dá zaparkovat. Příkladem mohou být parkovací domy na Dubině.
Hnutí STAN podporuje cestu drobných navýšení kapacit v blízkosti obytných domů – změnu vybraných ulic na jednosměrné, změnu podélných parkování na šikmé nebo kolmé a stavbou jedno až dvoupatrových přístaveb nad současná již existující parkoviště, jak je tomu např. na ulici Fr. Čechury na 8. obvodě nebo na střechách obchodních center.
V této souvislosti nás zaujalo otevření parkovacího domu pro zhruba 70 vozidel u DK Poklad. Jedná se údajně o jeden ze dvou zamýšlených parkovacích domů. Problémem je, že v tuto chvíli v něm ještě bude možné parkovat zdarma, od začátku následujícího roku to bude za poplatek. To znamená, že teď si tam v klidu budou parkovat rezidenti z okolních domů a lidé, kteří přijedou na večerní představení budou mít smůlu. V lednu to bude zajímavé. Buď si rezidenti zaplatí a nic se nezmění, nebo to pro ně bude neúnosné a těžce si budou zvykat, že už opět nemají kde zaparkovat. Doufejme, že pak alespoň návštěvníci Pokladu budou spokojeni.

